Island Hopping - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu Island Hopping - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu

Island Hopping

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2015 | Griekenland, Nidri

Voor vandaag hebben we ons opgegeven voor het Island Hopping. Tijdens de welkomstmeeting van Sunweb werd ons verteld dat er 40 personen op de Ionian Star konden en dat het gelukt was om een Nederlandstalige gids te regelen, omdat er alleen maar Nederlanders op deze boot mee zouden gaan.
De wekker ging om 8.00 uur en om half negen zaten we aan het ontbijt. We moesten om kwart over 9 aanwezig zijn, de boot zou om half 10 vertrekken. Het is ongeveer 10 minuten wandelen, dit was om 9 uur ’s ochtends gelukkig nog goed te doen. Toen we bij de boot arriveerden, kwamen we er achter dat het waarschijnlijk toch niet gelukt was om zoveel Nederlanders bij elkaar te krijgen, want er zat van alles en nog wat op de boot. Ook best wel aparte types (waaronder een oudere vrouw in een string-bikini, waarvan later bleek dat haar vriend of man ook een string droeg en twee van die Griekse dames die zich drie keer omgekleed hebben tijdens deze tocht…), ik moest echt effe m’n draai vinden. Boven op het dek waren alle plekken al zo goed als bezet, dus we hebben beneden een plekje gezocht. Als eerste voeren we naar de grot Papanikolis op het eiland Meganisi, dit is een grot van 120 meter diep, 60 meter breed en 30 meter hoog. Tot onze verbazing voer de boot er helemaal in, tot echt op het strandje helemaal achterin. Er werd een ladder neergelaten, zodat iedereen van boord kon voor een rondje zwemmen. Heel bijzonder om mee te maken, het water was kristalhelder en in de grot vlogen ontzettend veel vogels. Nadat iedereen had gezwommen en weer aan boord was, ging de tocht verder naar één van de twee havenstadjes van Meganisi, Spartohori. We legden aan in een schattig haventje, het stadje zelf lag bovenop de berg, dus dat werd klimmen… We hadden een uurtje om onszelf te vermaken, dus na een kwartiertje klimmen hebben we in het stadje een paar mooie foto’s gemaakt en het enige winkeltje bezocht, waar ik een supergave hoed heb gekocht voor maar 5 euro. Daarna weer terug naar beneden, waar we nog wat gedronken hebben voordat we de boot weer op gingen.
Daarna voeren we door naar het vasteland van Griekenland, waar we op een schitterend Bounty-achtig strand terecht kwamen, waar verder niemand was en waar we 2,5 uur de tijd hadden om te snorkelen, te zwemmen en te zonnen en waar we met z’n allen gingen barbecueën. We kregen allemaal een parasolletje mee, echt overal was aan gedacht. Het was hier zo mooi, wit zand, kristalhelder water en hele gave vissen, zelfs ik heb gesnorkeld! Terwijl wij van het strand en de zee genoten, was de crew bezig met het voorbereiden van de barbecue en na een uurtje mochten we langskomen om een bordje met lekkers op te halen. En lekker was het! Souvlaki, Griekse salade met feta, tzatziki met heerlijk brood en een glaasje witte of rode wijn, zo bijzonder om op zo’n afgelegen strandje te barbecueën, vond het echt jammer dat we rond half vier weer aan boord moesten.
Tot slot hebben we nog een rondje om het eiland Skorpios gevaren, dit is het eiland dat heel lang in het bezit geweest is van de familie Onassis. Tijdens de hele tocht werd er van alles en nog wat uitgelegd door een Engelstalige gids, ik moet alleen de geschiedenis van dit Onassis eiland nog ‘ns goed nalezen op internet, want het was zo’n enorm lang verhaal… Niemand mag dichtbij het eiland komen, er is alleen 1 strandje waar toeristen aan kunnen leggen en dat hebben we dus ook gedaan. Weer een rondje gezwommen en toen ging de boot weer terug naar de haven van Nidri. Ondertussen was het half 6 en dan is 10 minuten terug lopen naar het appartement in de brandende zon toch best wel pittig! We zijn direct gaan douchen en hebben daarna een plekje gezocht bij het zwembad, waar we ook lekker een hamburger en patatjes hebben gegeten.
We willen woensdag en donderdag een auto huren om het eiland te gaan bekijken. Omdat er in Nidri heel veel autoverhuurbedrijven zitten, hebben we Christos (de eigenaar) gevraagd waar we dit het beste kunnen doen. Binnen tien minuten had-ie een zo goed als nieuwe Nissan Micra voor ons geregeld via een vriend van ‘m, die woensdagochtend hier bij het appartementencomplex wordt afgeleverd. Hoe luxe is dat!
Elbert heeft in het appartement nog naar Spoorloos zitten kijken (dat doet-ie anders nooit), maar bij mij gingen om 23.00 uur echt de luiken dicht. Welterusten!!