Rondje Noord-Lefkas - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu Rondje Noord-Lefkas - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu

Rondje Noord-Lefkas

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2015 | Griekenland, Nidri

En weer ging de wekker om half 9… Douchen, aankleden en ontbijten en hup, weer in de auto. Tegen tienen reden we weg, als eerste ging de reis naar Lefkas-Stad, de hoofdstad van Lefkas. Hier hebben we door de hoofdstraat met allerlei leuke winkeltjes geslenterd, wat foto’s gemaakt en een bakkie gedaan op een terras. Hier zagen we wel behoorlijke rijen voor de pinautomaten, die hadden we nog niet eerder gezien.
We hadden begrepen dat er in de buurt van Lefkas-Stad een klooster was, maar die hebben we niet kunnen vinden (we hebben er ook niet echt ons best voor gedaan, want we wilden toch wel heel graag naar het strand). We zijn dus doorgereden naar Agios Nikitas, waar we alleen even wilden kijken, want we wilden heel graag naar het strand van Kathisma, dat ook in de top 10 van mooiste stranden van Europa staat. Agios Nikitas hebben we alleen van een afstandje gezien, was erg druk, dus direct door naar Kathisma. Als je op een bedje ging liggen bij één van de strandtenten, was het parkeren (en douchen) gratis, dus dat hebben we gedaan. We moesten voor 4 ligstoelen en 2 parasollen 5 euro betalen, dus ook dit hebben we gedaan. Het water bij Kathisma was zo mogelijk nog blauwer dan het water bij Porto Katsiki, echt geweldig!! Tussen de bedjes door lopen van die stoere beachboys die je bestelling op komen nemen, dus we hebben om een uur of 2 lekker wat te drinken en een broodje besteld, wat een luxe!! We hebben hier tot een uur of 5 gelegen, hoofdzakelijk onder de parasol, want wat was het heet vandaag! Er was 36 graden voorspeld, maar het voelde gewoon nog warmer! Hoewel het een zandstrand was (of nou ja, in ieder geval heeeeele kleine kiezeltjes) hebben we toch onze waterschoenen weer gebruikt, want het zand was bloed- en bloedheet! En omdat we toch elke 20 minuten het water in moesten om een beetje op temperatuur te blijven, was dit geen overbodige luxe!
We moesten door, langs en over de bergen terug, we wilden nog even langs het bergdorpje Karya, waar heel veel handwerkwinkeltjes zijn. Omdat we toch best nog wel een stukje rijden voor de boeg hadden, zijn we er alleen maar doorheen gereden. Onderweg hebben we vreselijk genoten van alle mooie vergezichten, we zijn dan ook heel regelmatig gestopt om wat foto’s te maken.
Tegen zeven uur waren we terug bij het appartement, waar we gedoucht hebben en daarna weer in de auto gestapt zijn om te gaan eten bij de pizzeria aan de boulevard in Nidri. Hier heeft Britt sinds lange tijd weer lasagne gegeten (ze heeft deze vakantie regelmatig iets gegeten, wat ze eigenlijk niet mag en het gaat gelukkig hartstikke goed met d’r eczeem), ik had een enorm bord spaghetti bolognese en Elbert ging aan de moussaka.
Toen weer terug naar het appartement, bij de bar nog even een cappuccino gedronken, terwijl onze auto netjes werd opgehaald en nu zitten Elbert en Britt te kaarten en ben ik ons reisdagboek aan het bijwerken. Morgen doen we weer lekker een dagje zwembad, even bijkomen van deze twee enerverende dagen! ;-)