Bootje varen! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu Bootje varen! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu

Bootje varen!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Juli 2015 | Griekenland, Nidri

Voor vandaag hadden we een 30pk bootje gehuurd bij Christos, deze kun je huren voor 70 euro per dag (van 9.00 tot 18.00 uur) + de kosten voor de diesel. Dit was echt supergaaf, lekker de hele dag op het water geweest, voor anker gegaan op de mooiste plekjes en dan naar een strandje gezwommen of wat gesnorkeld. Nadat we voor de eerste keer voor anker zijn gegaan, kregen we de boot niet meer gestart… hulp gevraagd aan voorbij varende Engelsen, maar die wisten het ook niet, dus toen maar gebeld met Christos. Bleek dat de boot niet in z’n neutraal stond, waardoor je ‘m niet kan starten… We (en vooral Christos zelf) hebben er na terugkomst nog vreselijk om gelachen!
We zijn langs het Onassis eiland gevaren, weinig te zien trouwens, behalve een bewaker op het strand en we zijn naar het grotere eiland Meganisi gevaren, dat vlak voor de kust van Lefkas ligt. Hier waren een paar kleine haventjes, in het haventje van Vathi hebben we aangelegd (kostte wat moeite, krijg zo’n bootje maar eens een beetje knap aan de kade) en hebben we geluncht bij een echt Griekse taverne, waar we wederom heerlijke salades en nog lekkerdere gevulde tomaten hebben gegeten.
Omdat we al helemaal in het Griekse ritme zitten (ontbijt rond een uur of half 10, lunchen rond half 3 en ‘dineren’ rond half 9, stapten we rond 16.00 uur pas weer op de boot. Omdat Elbert en ik een klein beetje verbrand waren, hebben we nog één keer een duik genomen en waren we rond half 6 terug bij het appartement. Meteen het vreselijk zoute water van ons afgedoucht en nog even lekker in de relaxstand (gewoon alle drie geslapen) en rond half 8 zijn we naar beneden gegaan, omdat we ons hadden opgegeven voor de barbecue inclusief gratis wijn (!!) die om 8 uur begon. Het is hier altijd een verrassing hoeveel man er op het terras zit, omdat er een samenwerkingsverband is met een Engels zeilbotenverhuurbedrijf, die hun boten aan de steiger voor het appartementencomplex hebben liggen. Ook mensen met eigen zeilboten leggen hier wel eens aan om een hapje te eten bij Iris en vanavond waren er echt wel een stuk of 40 Engelsen, die ook deelnamen aan de barbecue. Wat een herrie kunnen die mensen maken zeg, helemaal als er een paar biertjes in zitten!
De barbecue met de bijbehorende salades was superlekker, na het eten hebben we nog even zitten kletsen met de mensen uit Hengelo. Rond 11 uur gingen we naar boven en hoewel de Engelse zeilers nog lang onrustig waren, hebben we weer heerlijk geslapen!