Valle Verzasca, Ponte dei Salti en Cannobio - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu Valle Verzasca, Ponte dei Salti en Cannobio - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu

Valle Verzasca, Ponte dei Salti en Cannobio

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2016 | Italië, Lesa

Gisteravond toen we naar bed gingen, was ik onwijs beroerd. Ik ben er rond half 1 uitgegaan en heb op de bank gezeten en gehangen tot een uur of 3, toen was de ergste misselijkheid gezakt. Ik denk zomaar dat het door de cocktailsaus komt, van de week na de barbecue was ik ook niet zo lekker, maar nu was het helemaal heftig! Gelukkig snel in slaap gevallen, want we hadden de wekker gezet om 8 uur omdat we de Borromeische eilanden wilden gaan bezoeken. Toen ik wakker werd en ontbeten had, was ik nog steeds niet helemaal lekker. Daarop hebben we besloten om het programma om te gooien en naar Valle Verzasca in Zwitserland te rijden, waar een hele mooie kloof is, waardoor helderblauw bergwater stroomt, dat het gesteente daar heel gaaf heeft gevormd.
We zaten rond half 11 in de auto voor een twee uur durende tocht langs het meer naar Zwitserland. Gelukkig voelde ik me een stuk beter en kon Britt lekker slapen achterin de auto, want die was vanochtend ook niet helemaal op d’r best. Het is zo mooi rijden langs het meer, waar je ook kijkt, zie je van die mooie vergezichten.
Onderweg naar Valle Verzasca kwamen we ook nog langs een hele grote stuwdam, waar diverse bungee jump scenes voor o.a. Golden Eye van James Bond zijn opgenomen. Zelfs ik kreeg rare benen op die dam, wat een enorme hoogte! Daarna door de Bergen in, we konden het water al zien stromen. En wat was het daar mooi!! En druk, niet normaal, hier komen heel veel Italianen om te zonnen en te zwemmen en dus ook op een gewone doordeweekse maandag. Schitterende foto’s gemaakt, ik vond het erg indrukwekkend! Op een terras nog wat gegeten en gedronken, want het was ondertussen al een uur of half 3 en we kregen trek. Was natuurlijk niet te betalen op dat terras, we waren voor twee appelgebakjes, twee cola (ok, het waren wel grote flesjes) en een koffie 24 Zwitserse frank kwijt, ongeveer € 22,50. We (of eigenlijk Britt) hadden besloten dat we op de terugweg in Cannobio wat zouden gaan eten, een sort van late lunch, want het was nog wel een kleine drie kwartier rijden.
Om een uur of 4 waren we in Cannobio, echt een supergaaf stadje met heel veel leuke restaurants aan het water. Gelukkig hadden wij de leukste uitgekozen, waar we echt onwijs lekker hebben gegeten: een bruschetta tonijn en tomaat / knoflook vooraf, Britt had een penne met gorgonzola, mozzarella en room, Elbert had een verrukkelijke spaghetti aglio e oglio en ik had de allerlekkerste vitello tomato. Na het eten hebben we nog even door de smalle straatjes geslenterd, waarna we rond half 7 weer in de auto zaten. Een uurtje later waren we weer op de camping, waar we een lekker bakkie koffie hebben gehaald en natuurlijk weer gekaart hebben!