Sight seeing en winkelen in Milaan - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu Sight seeing en winkelen in Milaan - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu

Sight seeing en winkelen in Milaan

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2016 | Italië, Lesa

Vandaag gingen onze schuin-overburen en onze buren ook naar Milaan. Onze buren gingen met de auto naar Arona om daar vandaan met de trein naar Milaan te gaan. Vanaf het station moest je dan nog een stuk met de metro om in het centrum van Milaan uit te komen. Britt had al veel voorbereidend werk gedaan, zo had ze alle parkeergarages in het centrum met bijbehorende adressen opgezocht en een aantal bezienswaardigheden genoteerd op de kaart.
We vertrokken rond kwart over 9. Omdat we alleen een kaart hadden, ging het onderweg natuurlijk een keertje fout en moisten we keren. We waren tegen 11 uur in Milaan en toen nog op zoek naar een parkeergarage…. Bij een groot aantal parkeergarages in Milaan moet je je sleutel afgeven en parkeren zij de auto voor je, maar dit wilden we echt niet. Uiteindelijk zijn we bij een parkeergarage uitgekomen, die op ongeveer 5 minuten lopen van de Duomo lag en waar we de auto gelukkig zelf konden parkeren. Eerst hebben we het kasteel ….. bezocht, daarna hebben we wat gedronken bij een tentje op de weg naar de Duomo. Hoewel er een bewolkte dag voorspeld was, was het redelijk zoning en 30 graden, dus het was best pittig. Na de koffie zijn we naar de Duomo gewandeld, want een ontzettend mooie kathedraal is dat. Eigenlijk wilden we ook wel naar binnen, maar we hadden geen tickets via internet besteld en de rij was een paar honderd meter lang… Dat hebben we dus overgeslagen. Daarna hebben we rondgelopen in het gebied met winkels van alle dure modemerken, erg indrukwekkend, maar geef mij toch maar de Zara. Van de dure winkelstraat zijn we doorgelopen naar Via Torino waar alle gangbare ketens een winkel hebben. We hebben natuurlijk her en der wel wat leuks gekocht, Britt en ik dan, ik was vooral heel blij met m’n korte spijkerbroekje die ik gekocht heb bij de Pull & Bear. Ik heb er al eentje, waar ik in woon als ik op vakantie ben, maar die was ik vergeten in te pakken… Tot slot het huis met de pilaren gezocht en gevonden en na wat foto’s besloten we dat het mooi geweest was. Het was ondertussen half vier, dus zijn we teruggewandeld naar de auto. Onderweg kwamen we onze buren nog tegen, hoe toevallig! Om een uur of 4 zaten we in de auto en na 5 kwartier waren we weer op de camping. We hebben direct gereserveerd bij het camping-restaurant waar we om 7 uur aanschoven en heerlijk hebben gegeten.
Zometeen aan de koffie en dan nog een potje kaarten, ik heb een eerste plaats hoog te houden…