De terugreis - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Familie Min - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Familie Min - WaarBenJij.nu

De terugreis

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2016 | Nederland, Castricum

Om kwart voor 8 ging de wekker. Elbert is voor de laatste keer broodjes gaan halen, ik ben alvast begonnen met inpakken. Eerst hebben we voor de allerlaatste keer ontbeten met croissantjes en stokbrood met salami en nutella, vanaf morgen wordt het weer magere kwart, is wel nodig ook na al dat lekkere eten en gesnaai van de afgelopen twee weken!
Elbert en Britt zijn boodschappen gaan doen voor onderweg, terwijl ik me bezig hield met het inpakken. Ik heb tot vanochtend nog helemaal niets opgeruimd en ingepakt, maar dat maakte helemaal niet uit, want rond kwart voor tien stond alles in de auto en was de koek en zopie voor onderweg geregeld. Nog even afscheid genomen van de buren, de sleutel ingeleverd en Google Maps ingeschakeld voor het eerste stuk in Italië en om 10 uur vertrokken we van de camping. Elbert heeft het eerste stuk tot aan de lunch gereden (weer via de Simplon-pas, was weer lekker rustig). Voor onderweg hadden we croissantjes en stokbrood en divers beleg mee, dus hebben we redelijk uitgebreid geluncht op een Zwitserse picknickplaats. Daarna heb ik een kleine 3 uur gereden, zodat Elbert even kon relaxen, waarna hij het weer heeft overgenomen. Eigenlijk wilden we 's avonds eten bij McDonalds, maar helaas kwamen we die langs de weg tegen etenstijd niet tegen. Om half 8 hebben we gegeten bij een Duitse Raststätte, we hebben hier ongeveer een uur gezeten omdat ze Britt d'r Putensteak en mijn Schweinmedaillons waren vergeten en omdat de kalkoenfilet toen ook nog eens niet gaar bleek te zijn.... ach, we hadden nog geen oponthoud gehad op de weg, dus dan maar tijdens het eten! Uiteindelijk heerlijk gegeten en rond 8 uur stapten we in de auto voor de laatste vier uur. Deze hebben we in 1 keer gereden, Elbert heeft af en toe effe lekker doorgescheurd, zodat we om kwart voor 12 thuis waren. Prima reisdag zonder files, hier kunnen we wel aan wennen!
Alle spullen even uit de auto gehaald, Britt ging direct door naar bed, daar had ze zoveel zin in na twee weken in een bed van 70 cm breed! Elbert en ik hebben nog even een limoncello gedronken in de veranda, daarna ben ik ook in bed gestapt (heerlijk!!), Elbert kwam er rond half 3 in, die moest nog even landen en heeft de Olympische spelen zitten kijken. We zijn weer veilig thuis!