Een bezoekje aan de Borromeïsche eilanden - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu Een bezoekje aan de Borromeïsche eilanden - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu

Een bezoekje aan de Borromeïsche eilanden

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2016 | Italië, Lesa

Vandaag stond een bezoek aan de Borromeische eilanden op het programma. Omdat we al meerdere keren door Stresa waren gereden en alle parkeerplaatsen overvol waren, hadden we besloten om op tijd bij het vertrekpunt van de boot te zijn. Daar waren we om kwart over 9, waar we door Adam in kapiteinstenue warden opgewacht. Kaartjes gekocht en auto geparkeerd, er was op dit tijdstip gelukkig nog plek zat, en om 9.40 vertrok de boot naar Isola Pescatori, het nog bewoonde visserseiland (er woont geloof ik nog maar 1 praktizerend visser….). Na een minuut of 8 werden we afgeleverd op het eiland, waar we door smalle straatjes en mooie steegjes hebben geslenterd. Het barst hier van de restaurantjes en souvenir-winkeltjes, gelukkig waren we nog een beetje op tijd, want toen we hier weggingen was het één grote mensenmassa. Het is wel een ontzettend schattig eiland met mooie doorkijkjes en overal natuurlijk bootjes, visnetten en dat mooie heldere water.
Nadat we wat souvenirs voor opa en oma hebben gescoord, zijn we op de boot gestapt naar Isola Bella. Op dit eiland staat een palazzo, wat enkele weken per jaar nog bewoond wordt door de familie Borromeo. De vlag hing nu niet in top, dus gelukkig waren zee r niet…. Ook dit is een ontzettend mooi eiland met kruip door sluip door steegjes en trappetjes en natuurlijk de souvenir-stalletjes en restaurantjes. Eigenlijk wilden we heel graag het palazzo en de bijbhorende tuinen bezoeken, maar er stond een enorme rij. Dus hebben we eerst maar geluncht, wederom aan het water, waarna de rij gelukkig een stuk korter was. Kaartjes gekocht en heerlijk door het paleis geslenterd, wat een rijkdom zeg! Overal schilderijen, prullaria (dat zal waarschijnlijk een vermogen kosten, maar ik zag het er niet aan af) en mooie vloeren en wandschilderingen, we hebben onze ogen uitgekeken. De tuinen waren echt geweldig, alles is zo mooi groen en netjes onderhouden, je komt echt geen papiertje tegen. Alle hoekjes en plekjes waren enorm fotogeniek, dus ook hier hebben we heel wat foto’s en selfies gemaakt.
Om 2 uur zaten we weer op de boot terug. Op de terugweg nog wat boodschappen gedaan, waarna Elbert en ik naar het strand zijn vertrokken om nog even lekker anderhalf uur op ons luchtbedje te dobberen. Britt bleef bij de caravan filmpjes kijken, effe lekker relaxen (dat hebben we nog niet gedaan namelijk deze vakantie).
Na het douchen is Elbert aan het eten begonnen. Zo lekker, ik heb echt nog geen keer gekookt deze vakantie, kan ik wel aan wennen! We hebben lekker aardappeltjes met sla en een hamburger gegeten, de aardappeltjes kwamen deze keer echt heel dicht in de buurt van de aardappeltjes van opa!
Na het eten de boel een beetje opgeruimd, nu lekker aan een bakkie thee en straks weer……. kaarten!
O ja, goed nieuws, onze Franse overburen met dat enorme jank-kind wat ons elke ochtend om half 7 wakker jankt, zijn na 1,5 week naar huis, joehoeeee! Uitslapen morgen!!