Arona en camping - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu Arona en camping - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu

Arona en camping

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2016 | Italië, Lesa

Voor vandaag werd er wat minder weer voorspeld. Toen we rond een uur of half 9 wakker warden, hoorden we wel wat druppels, maar tijdens het ontbijt een uurtje later werd het weer steeds beter. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt om de markt in Arona te bezoeken. We hadden weer enorme mazzel met een parkeerplek vlak voor de markt, die heel groot is en gelegen is langs het water. Heel veel kleding en etenswaren, Britt en ik hebben wat make up dingetjes gekocht, Elbert heeft heerlijke olijven en allerlei andere lekkernijen voor bij de borrel gescoord en een halve kip voor de lunch. Naast de markt hebben we heerlijk koffie gedronken en daarna hebben we nog een klein rondje gemaakt door het mooie oude centrum van Arona.
Op de terugweg zijn we langs het beeld van San Carlo Borromeo, een 35 meter hoog beeld (het op het Vrijheidsbeeld in New York na hoogste beeld ter wereld) van koper, gereden. Je kunt hier ook in om door de ogen van het beeld de omgeving te bekijken, maar ik heb een foto gezien van de trap, ik sla over! We hadden ook gelezen dat het niet echt spectaculair was om binnenin te kijken, te moet gewoon 35 meter omhoog klimmen in een kooiconstructie. Van de buitenkant hebben we wat foto’s gemaakt en daarna zijn we weer teruggereden naar de camping.
Dit keer vroeg geluncht, om een uur of 1 en daarna zijn Britt en ik naar het strand vertrokken. Helaas trok het om een uur of 3 helemaal dicht en begon het een beetje te onweren, maar daar bleef het gelukkig bij. We zijn teruggegaan naar de caravan, waar ik nu de foto’s aan het bekijken ben en dit verslag bijwerk; Elbert zit alle gemiste Whatsappjes te lezen en Britt ligt lekker te slapen. Het is nu 6 uur, omdat het wat koeler is geworden en het best wel hard waait, zitten we lekker binnen met de borrel en hapjes op tafel.
Straks aan de risotto (voor de derde keer deze vakantie, wel weer een andere variant, met champignons dit keer), en vanavond weer lekker kaarten!