Camping en Lago d'Orta - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu Camping en Lago d'Orta - Reisverslag uit Lesa, Italië van Familie Min - WaarBenJij.nu

Camping en Lago d'Orta

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2016 | Italië, Lesa

Weer heerlijk geslapen, we kwamen pas tegen half 10 uit bed. Rond een uur of 10 ontbeten, waarna Britt naar het strand vertrok en ik wat spulletjes heb gewassen. Elbert is met z’n krantje bij de caravan gebleven en ik ben na de was ook naar het strand vertrokken. Elbert vergezelde ons ook na een half uurtje, lekker een beetje gedobberd en in de schaduw gelegen in verband met her en der licht verbrande huid, rond een uur of 1 zijn we terug gegaan naar de caravan. Gedoucht en geluncht, waarna we om half 3 in de auto stapten voor een ritje naar het 20 km verderop gelegen Lago d’Orta. Het werd een beetje bewolkt toen we die kant opreden, toch jammer van de foto’s, want fotogeniek was dit plaatsje met het bijbehorende Isola San Giulio absoluut. Lekker door het plaatsje gewandeld, ijsje gegeten en toen met de boot over naar Isola San Giulio. Op dit eiland staat een grote basiliek en een aantal woningen. Het eiland heeft 11 inwoners en 76 nonnen die er wonen en kerkdocumenten restaureren in de basiliek. De basiliek konden Britt en ik helaas niet van binnen bekijken omdat we een korte broek en een shirt zonder mouwen aanhadden, maar Elbert heeft wel even binnen kunnen kijken. Helaas waren camera’s ook verboden, dus heb ik ook op deze manier helaas niet kunnen zien hoe het er van binnen uit ziet. Dan moet ik Elbert z’n verhalen maar geloven!
Na een rondje over het eiland zijn we weer op de boot gestapt naar het vaste land en zijn we teruggereden naar de camping. Daar hebben we een borrel gedronken en heeft Elbert wederom een heerlijke risotto met courgette, ui en wortel voor ons gemaakt.
Op dit moment onweert en regent het, maar we zitten lekker met een bakkie koffie en thee op ons terras te kaarten.
Morgen wordt een regenachtige dag voorspeld, dus straks maar even kijken wat we morgen gaan doen!