De eerste echte dag Griekenland - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu De eerste echte dag Griekenland - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu

De eerste echte dag Griekenland

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2015 | Griekenland, Nidri

Vanochtend werden we om 9.00 uur wakker door de wekker (!!), want er was door Sunweb een welkomstbijeenkomst georganiseerd bij een poolbar iets verderop.
We hebben geboekt inclusief ontbijt, dus tussen half 9 en 11 uur 's ochtends krijgen we hier ontbijt geserveerd op het terras. Superdeluxe!! Daarna door naar Sunweb, we hebben hier van alles te horen gekregen over Lefkas, Nidri en alles wat er hier mogelijk is. En dat is veel.... Wij hebben er voor gekozen om vandaag en morgen lekker rustig aan aan de zon en aan het weer te wennen op het strand hier vlakbij en bij het zwembad. Vrijdag willen we graag een motorbootje huren en voor a.s. maandag hebben we het Island Hopping geboekt. Op de eigen Sunweb boot gaan we dan een aantal eilandjes in de buurt bezoeken, die allemaal mooie verlaten strandjes hebben, we gaan aan land in een grot, we varen rondom het eiland dat eigendom is van de familie Onassis en we lunchen met een barbecue op het strand... Heb er nu al zin in!!
Volgende week willen we nog een dag of 3 een auto huren om de andere kant van het eiland te verkennen, waar een strand is dat in de top 3 staat van mooiste Europese stranden. Daar moeten we natuurlijk geweest zijn!
Na de informatiebijeenkomst hebben we onze spullen opgehaald in het appartement en zijn we fietsen gaan huren. Daarna door naar het strand, waar we twee uurtjes hebben gelegen en gezwommen. Het water is hier echt zo mooi blauw, wel superzout, je gezicht trekt wel lekker strak als je opgedroogd bent!
Daarna zijn we teruggefietst naar het appartement en hebben we daar geluncht met wederom een heerlijke salade, tonijn deze keer. Britt en ik zijn daarna het zwembad ingedoken en hebben hier nog even lekker gelegen, Elbert heeft wat boodschappen gehaald en de Tour de France gekeken. Aan het eind van de middag zijn we gaan douchen, heb ik effe een half uurtje geslapen en hebben we het nieuws gekeken, want we hebben hier 1 Nederlandse zender, Ned1. Je merkt hier op het eiland helemaal niets van de crisis, er kan hier gewoon nog gepind worden en zoals de reisleidster al zei, de Grieken zelf zullen er absoluut niet over beginnen, omdat ze je heel graag een goeie vakantie willen bezorgen. Nou, tot op heden lukt dat heel goed!! We gaan hier in ieder geval nog een keer pinnen, zodat we écht genoeg geld hebben om het de hele vakantie uit te houden en zijn we natuurlijk ook benieuwd hoe de finale Eurotop a.s. zondag afloopt.
Nu zit ik hier aan het zwembad dit stukje te schrijven (we hebben geen wifi in het appartement, dit is wel een stuk gezelliger) en gaan we zo een hapje eten bij een restaurant aan de boulevard, dat we gisteravond tegenkwamen. Elke woensdag- en zaterdagavond is daar live muziek, dus ik ben benieuwd...