Eindelijk, de vakantie is aangebroken! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu Eindelijk, de vakantie is aangebroken! - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Familie Min - WaarBenJij.nu

Eindelijk, de vakantie is aangebroken!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Juli 2015 | Griekenland, Nidri

Eindelijk is het zover! De wekker ging om 7.15 uur, na het douchen, aankleden en ontbijten de laatste spulletjes ingepakt en toen konden de koffers dan eindelijk dicht.
Om 5 voor 9 stond m’n vader voor de deur, koffers er in, wij er in en daar gingen we! Onderweg nog even ontdekt dat Schiphol via de ‘normale’ weg niet meer te bereiken is, maar dat euvel was gelukkig snel opgelost. Om half 10 zette m’n vader ons af, dus we waren prima op tijd.
Gisteravond hadden we al online ingecheckt, dus nadat we onze koffers hadden ingecheckt (gewoon alle drie de koffers 18 kg, hoe krijgen we het voor elkaar), zijn we de douane door gegaan en hebben we koffie gedronken, wat winkeltjes bekeken en een broodje gegeten. Nog een beetje zitten Facebooken enzo en rond half 12 zijn we naar gate C14 gelopen. Ook daar ging alles voorspoedig en om iets over half 1 zijn we de lucht in gegaan. Prima vlucht, weinig turbulentie en door de dopjes in m’n oren, kauwgom, neusspray en water drinken had ik alleen het laatste kwartiertje (best wel wat) last van m’n linkeroor.
Ons vliegtuig was het enige vliegtuig dat te vinden was op het vliegveld van Preveza, een heel gek gezicht. Daardoor hadden we wel lekker snel onze bagage en na de aanwijzingen van de Sunweb dames zijn we in de bus gestapt. Omdat we toch nog wel ruim 3 kwartier moesten rijden en Britt en ik best wel nodig moesten plassen, hebben we de bus even opgehouden en zijn we nog even naar de toiletten gerend (lekker hoor, bij een graad of 35 ;-)).
Onderweg was al te zien dat Lefkas een ontzettend mooi, groen eiland is; ook zagen we altijd de zee, of aan de linker- of aan de rechterkant. En die zee is echt zo mooi blauw als op de foto’s in de reisbrochures!!
Nadat we eerst een aantal andere vakantiegangers hadden afgezet, werden wij een kleine 200 meter van ons appartementencomplex afgezet, samen met nog een Nederlands stel met twee dochters van 17 en 20. Christos stond ons al op te wachten met de aanhanger, waar onze bagage in kon. Bij het complex werden we opgewacht door zijn vrouw Effi, een ontzettend gezellig type, die ons de sleutels van het appartement overhandigde.
We hebben echt een schitterend appartement, een hele ruime kamer met grote keuken, daarnaast nog een grote slaapkamer en een prima badkamer met douche (in bad, dat dan weer wel), een toilet en twee wastafels. Nu nog even wennen aan het feit dat we geen toiletpapier mogen doortrekken!
We hebben de koffers naar boven gebracht, er iets luchtigs uitgetrokken en we zijn direct aan de borrel gegaan bij het zwembad (een cola, een rose en een bier voor 6 euro, valt mee!). Het appartementencomplex zit aan de haven van Nidri, dus er liggen ontzettend veel mooie bootjes voor de deur. Het uitzicht vanaf het terras hier is echt waanzinnig, er vliegen zwaluwen over die al vliegend een slok nemen uit het zwembad en er hangt bovenal een onwijs lekkere, relaxte sfeer. We hebben hier ook wat gegeten, Britt en ik hadden een Griekse salade met patatjes en Elbert had de kebab, en ook de recensies over het eten kloppen helemaal, heerlijk gegeten!!
Na het eten zijn we over de boulevard naar de markt/braderie gewandeld, die hier 1 x per jaar gehouden wordt. Wat een mazzel! Was niet echt bijzonder, maar wel gezellig. Bij thuiskomst samen met Britt de koffers uitgepakt en rond half 12 rolden we bekaf in bed. We hadden alle deuren open staan, maar wat een herrie buiten.... Elbert en Britt hadden er niet zo heel veel last van, maar ik sliep volgens mij pas rond half 3, nadat we de deuren dicht hadden gedaan en het best wel warm werd... Maar goed, hopelijk gaat dit komende nacht beter!!